F1 2025 Grand Prix Ουγγαρίας: Ο Λεκλερκ ξεκινά από την pole position ή έκπληξη της Aston Martin
Διπλή έκπληξη στην Ουγγαρία με την Ferrari να αμφισβητεί την McLaren και την Aston Martin να έχει και τους δύο οδηγούς της στο top 10.

Ο Σαρλ Λεκλέρκ έκανε την έκπληξη στην Ουγγαρία και κατέκτησε την pole position, αφήνοντας πίσω του τις McLaren των Πιάστρι και Νόρις στο τέλος των κατατακτήριων δοκιμών. Παρότι η McLaren είχε κυριαρχήσει όλο το Σαββατοκύριακο —ήταν ταχύτερη σε όλα τα ελεύθερα δοκιμαστικά και κυριάρχησε στα Q1 και Q2— στο τέλος του Q3 όλα άλλαξαν. Κανένα από τα δύο μονοθέσια δεν κατάφερε να πλησιάσει τους χρόνους που είχαν πετύχει νωρίτερα.
Ο Λεκλέρκ, με έναν εξαιρετικό γύρο στο τέλος, σταμάτησε το χρονόμετρο στο 1:15.372 και ανέβηκε στην κορυφή, κάτι που τον άφησε και τον ίδιο έκπληκτο, όπως φάνηκε και από τις αντιδράσεις του στον ασύρματο. Ο Όσκαρ Πιάστρι θα ξεκινήσει δίπλα του στη δεύτερη θέση, καθώς δεν κατάφερε να βελτιώσει τον χρόνο του, επικαλούμενος την αλλαγή στη διεύθυνση του ανέμου. Ο Νόρις κατάφερε μόνο μια μικρή βελτίωση και θα εκκινήσει από την τρίτη θέση, δίπλα στον Τζορτζ Ράσελ της Mercedes, που επωφελήθηκε και αυτός από τον άνεμο στο τέλος.

Πολύ καλή εμφάνιση και από την Aston Martin, με τον Φερνάντο Αλόνσο να τερματίζει στην πέμπτη θέση – μόλις 0,109 δευτερόλεπτα πίσω από τον Λεκλέρκ – και τον Λανς Στρολ στην έκτη. Εντυπωσιακός και ο νεαρός Γκαμπριέλ Μπορτολέτο, που μπήκε στο Q3 για τρίτη φορά σε τέσσερις αγώνες και θα εκκινήσει από την έβδομη θέση.
Ο Μαξ Φερστάπεν, από την άλλη, περιορίστηκε στην όγδοη θέση, μπροστά από τους Λίαμ Λόσον και Ιζάκ Χαντζάρ της Racing Bulls, που συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα.
Οι... μετεξετασταίοι
Η μεγάλη έκπληξη ήταν ο αποκλεισμός του Λιούις Χάμιλτον στο Q2. Αν και φαινόταν πως είχε εξασφαλίσει θέση στο Q3, ο χρόνος του (1:15.702) δεν ήταν αρκετός και τον ξεπέρασαν αρκετοί οδηγοί στο τέλος της περιόδου. Έτσι, θα ξεκινήσει από τη 13η θέση, πίσω από τον Αντρέα Κίμι Αντονέλι (11ος) και τον Όλιβερ Μπέαρμαν (12ος).

Οι Κάρλος Σάινθ και Φράνκο Κολαπίνο δεν κατάφεραν να απειλήσουν σοβαρά για είσοδο στο Q3, ενώ στο Q1 ο Λόσον απέκλεισε τον Γιούκι Τσουνόντα κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή. Παρά το γεγονός ότι ο Τσουνόντα ήταν λιγότερο από 0,2 δευτερόλεπτα πίσω από τον Φερστάπεν, η Red Bull φάνηκε να δυσκολεύεται στην αρχή των δοκιμών. Μαζί του αποκλείστηκαν και οι Πιερ Γκασλί (που για δεύτερη φορά φέτος ηττήθηκε στις κατατακτήριες από τον Κολαπίνο), Εστεμπάν Οκόν —ο οποίος είχε πρόβλημα με μία βίδα καρφωμένη στο εμπρός δεξί ελαστικό—, αλλά και οι Νίκο Χούλκενμπεργκ και Άλεξ Άλμπον, που θα ξεκινήσουν από την τελευταία σειρά της εκκίνησης. Ο Άλμπον έδειχνε να έχει ένα αρκετά νευρικό μονοθέσιο (Williams) και έμεινε αισθητά πίσω από τον συναθλητή του, Κάρλος Σάινθ.
Τι να περιμένουμε στον αγώνα της Κυριακής;
Με τον Λεκλέρκ στην pole, τον Πιάστρι δίπλα του και τις McLaren γενικά σε εξαιρετική φόρμα, ο αγώνας αναμένεται συναρπαστικός από την πρώτη κιόλας στροφή. Ο Λεκλέρκ θα χρειαστεί να αμυνθεί απέναντι σε δύο πολύ επιθετικούς οδηγούς – ειδικά τον Νόρις, που διψάει για τη νίκη.

Η Ferrari δείχνει ανεβασμένη, αλλά παραμένει ερωτηματικό η διαχείριση ελαστικών και ρυθμού αγώνα, σε σχέση με τη σταθερότητα που έχει δείξει η McLaren τις τελευταίες εβδομάδες. Παράλληλα, ο Φερστάπεν από την 8η θέση δεν θα μείνει... θεατής – το πιθανότερο είναι να ανέβει γρήγορα, ειδικά αν υπάρξει "μπέρδεμα" στην εκκίνηση ή ένα στρατηγικό undercut.
Μην ξεγράφουμε τη Mercedes, που με τον Ράσελ 4ο και τον Χάμιλτον πιο πίσω, μπορεί να παίξει ρόλο, ειδικά αν έχουμε χαμηλές θερμοκρασίες και δύο pit stop. Ο Αλόνσο, με την εμπειρία του, είναι πάντα υπολογίσιμος παράγοντας, ειδικά αν βρεθεί κοντά στους πρώτους μετά την εκκίνηση.
Ο αγώνας μπορεί να κριθεί στη στρατηγική και στην επιλογή ελαστικών — και στην Ουγγαρία, που η προσπέραση δεν είναι ποτέ εύκολη, η θέση στην πίστα έχει τεράστια σημασία. Μην αποκλείουμε, πάντως, ένα απρόσμενο αποτέλεσμα, ειδικά αν υπάρξει εικονικό ή κανονικό αυτοκίνητο ασφαλείας.